Okolo Bystrej doliny...

07.10.2015
okolo-bystrej-doliny-

...tej veľkofatranskej, ktorá svoj rovnomenný potok vedie na sever do Váhu. Alebo inak: z Černovej cez Tlstú horu pod Chabzdovú a nazad cez Kútnikov kopec do Ľubochne. Pekná, krajinársky typická fatranská prechádzka, približne do 30km. Taký milý celodenný výlet s bohatými výhľadmi, asi na 8-9 hodín.

Výstup na Tlstú horu z Černovej je spočiatku poriadne strmý, po chodníku. Potom miernejší  po lesnej ceste a na konci je zas „výživný“ chodník. Čiastočne kopíruje krížovú cestu, treba si dať pozor na nenápadnú odbočku z cesty do svahu, hneď na začiatku v dedine.

Ďalej až pod Chabzdovú je taká „zvlnená rovinka“, lesno-lúčny chodník, z veľkej časti v traverze. Krásny na prechádzku aj na behanie. Len ak ho pôjdete opačne, pozor v sedle Kalisko! Šípka smerom na Tlstú horu ukazuje doprava (dole do doliny). Úplne zle, lebo treba ísť rovno, až mierne doľava. Chodník v tráve pritom nie je veľmi vidieť, ani značku pri vstupe do lesa.

Na rozľahlých lúkach pod Chabzdovou treba zmeniť červenú za modrú: otočka nazad, smerom na sever. Najprv okrajom lesa hore do bezmenného sedielka, potom trocha poskakovania po trávnatom hrebienku s ďalekými výhľadmi a na koniec už prevažne zostup pravou fatranskou lesnou divočinou do sedla Pod Červeným grúňom. Miestami sa chodník aj stratí spod nôh.

Chodník z lesa vybieha na zvážnicu s cyklotrasou priamo pri smerovníku. Nie veľmi zreteľným chodníkom cez rúbanisko sa treba kúsok prebiť na ďalšiu lesnú cestu. Po nej je to už len kúsok na zarastajúce hole medzi sedlom Poľana a Kútnikovým kopcom. Zas pekná, typicky fatranská krajinka.

Na vrchol Kútnikovho kopca je odbočka po skalnatom, strmom chodníku. Zhora nevidno síce skoro nič, ale je tu nový kríž a vrcholová kniha. Zostup do Ľubochne je potom už prevažne lesom, až na jednu rúbaň a holiny popod elektrické vedenia. Aj dáke serpentínky sa nájdu na spestrenie.

Viac povedia fotky, šťastnú cestu! Odporúčam najmä v najfarebnejšom čase babieho leta :-)

Fotky Okolo Bystrej doliny...

RE: Okolo Bystrej doliny...
Jaraba 08.10.2015
Boli sme tam pár rokov dozadu - podivné ľudoprázdno na tak pekný kraj. Inak tie senníky s výhľadom na Rozsutec nemajú chybu.

sherpa 08.10.2015
Riso, tvoje fotky su krasne, ale niektore mozu mat aj cenu zivota, paradoxne to su tie skarede s el. vedenim. a vsetci vieme preco. preposlat clanok/fotky/GPS ATEcku je uplne namieste.

RE: Okolo Bystrej doliny...
Ripo 08.10.2015
No myslím si, že o tejto konkrétnej "elektrickej diaľnici" vedia všetci piloti veľmi dobre.

sherpa 15.10.2015
Riso, vies ako sa hovori: - v{i}ediet a byt videny - 2krat meraj a raz rez {tu radsej bez rezu} - otoc sa slnku tvarou a tiene padnu za teba {ale prd uvidis} - nie je kazdy den nedela {a slnecno a dobra viditelnost} - stastie pride v nedelu {ale mohlo by aj castejsie}