Novembrové Babky - okľukou

23.11.2018
novembrove-babky-oklukou

Dostal som sa do Tatier túto jeseň až neskoro a po uzávere chodníkov, aj to „len“ do tých západných, ale neva. Pekná sobota začiatkom novembra, to sa oplatilo vybehnúť poobdivovať panorámy hrebeňa z Babiek. Síce trochu okľukami, hore aj dole, ale o to išlo, pozrieť aj tam, kde som ešte nebol. Rozklus mrazivo inverzným ránom zo stanice v LM cez Trstené a Bobrovec mal tú výhodu, že som usporil za autobus aj za raňajky :-))) Napásol som sa fajných jabĺčok popri ceste. A bola to taká kultúrno-historická turistika na zahriatie: v Trstenom stojí jeden z najstarších kostolov na Liptove (z polovice 13. storočia), v Bobrovci na námestí pekná drevená zvonica a kostol majú tiež poriadne starý. Z dediny na Bobroveckú Vápenicu okľukou, lebo som chcel vidieť Poľovníkov vodopád. No pekný je, len to jeho okolie postapokalyptické...

Babky_a_východná_obruba_Bobroveckej_doliny. No a potom klasika - okruh modrá/zelená, cez chatu pod Náružím a sedlo Predúvratie na Ostrú, tam sa ešte smie. Poobdivovať panorámy hrebeňa zubatého, roháčskeho. Aj Sivý vrch zapózoval. Nazad na Babky v hnusnom protislnku síce, ale peknou krajinou okolo Malej a Veľkej Kopy. A prudko dole po zelenej, až do Jaloveckej doliny. Na záver len asfalt a poľná cesta, na ktorej som pred Bobrovcom uzatvoril okruh.

A pretože v Bobrovci som bol nejako skoro pred autobusom a do LM nie je ďaleko, tak som si to dal až na stanicu rovnako (cez Trstené) ako ráno. Zas jabĺčka - už som vedel, že červené sú sladšie ako žlté. A posledný kopec: mostík ponad železnicu, s Poludnicou priamo vpredu :-) Oveľa viac je samozrejme na fotkách.